Wanneer jouw aanmelding op een job wordt geaccepteerd of afgewezen, hangt af van de reactiesnelheid van de opdrachtgever. Van iedere nieuwe aanmelding ontvangt een opdrachtgever een e-mail en ook een in-app push notificatie als ze de app hebben gedownload. We zien dat opdrachtgevers vaak binnen één werkdag reageren op job aanmeldingen. Mocht het langer duren dan kan dit zijn omdat bepaalde opdrachtgevers vaste dagen hebben ingepland om aanmeldingen te bekijken.
Hoe kun je de kans op acceptatie vergroten?
- Stuur de opdrachtgever een chatbericht met daarin een (extra) motivatie waarom jij graag op die job wilt werken
- Zorg voor een compleet profiel in de app. Dit houdt in:
- Upload een representatieve, duidelijke profielfoto
- Beschrijf kort jouw karakter en kwaliteiten in de bio
- Vermeld je telefoonnummer. Opdrachtgevers vinden het fijn als ze je buiten de app om kunnen bereiken.
- Voeg relevante en recente werkervaring toe
Een compleet profiel is belangrijk omdat dit het eerste is wat de opdrachtgever van jou ziet. Zie het als een online eerste indruk. Lees hier nog wat uitgebreider hoe je een aantrekkelijk Jobner profiel opstelt.
Mocht de opdrachtgever jouw aanmelding na enkele dagen nog steeds niet behandeld hebben, stuur ze dan een chatbericht met daarin de vraag of ze jouw job aanmelding willen accepteren. Reageren ze hier niet op, dan kun je contact opnemen met Jobner en sturen wij een reminder naar de opdrachtgever. Je kunt ons appen op 085 00 43 220 en mailen kan naar info@jobner.nl.
Let op! Heb je in de tussentijd al andere plannen gemaakt? Zorg dan dat je je aanmelding annuleert (lees hier hoe) vóórdat je opeens toch geaccepteerd wordt en met een dubbele planning komt te zitten. Helemaal vervelend als het annuleringstermijn al verstreken is en je daardoor aan consequenties verbonden zit. Daarover lees je hier meer. Had je ook op een andere job gereageerd en ben je daar wel voor geaccepteerd? Dan wordt jouw aanmelding voor de tweede openstaande job automatisch geannuleerd.
Succes! Mocht je nog meer vragen hebben over het gebruik van de app, check onze helpdesk voor veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel ‘m via WhatsApp of per mail!