Afbeelding waarop te zien is hoe opdrachtgevers het freelance profiel kunnen inzien binnen hun persoonlijke dashboard.

Een compleet Jobner profiel is enorm belangrijk om geaccepteerd te worden door opdrachtgevers. Is jouw profiel wel helemaal volledig? We geven je graag een paar tips om jouw Jobner profiel zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

1. Een beller is sneller

Het tonen van jouw telefoonnummer in je profiel is verplicht omdat het voor veel opdrachtgevers zeer wenselijk is. Wanneer jouw motivatie en profiel aansluit, zullen zij contact met je willen opnemen om alle operationele zaken af te stemmen, zeker als het een last-minute job betreft. Zorg dus dat je ook telefonisch bereikbaar bent. 

2. Voeg werkervaring toe

Wanneer je reageert op een shift, is de kans groot dat je niet de enige bent. Een opdrachtgever bekijkt altijd jouw Jobner profiel. Een belangrijk deel hiervan is de door jou toegevoegde werkervaring. Het leest voor opdrachtgevers het makkelijkst als je begint bij je meest recente ervaring en zo verder terug in de tijd. De opsomming van jouw banen geeft opdrachtgevers een duidelijk beeld bij jouw capaciteiten en ervaringen.

3. Upload een goede foto

Het is belangrijk dat je een representatieve foto aan jouw profiel toevoegt. Jouw foto is namelijk de eerste indruk die een opdrachtgever van je krijgt. Uit verschillende onderzoeken komt naar voren dat een profielfoto de opdrachtgever vertrouwen geeft. Kies voor een zakelijke foto waar je duidelijk en alleen op staat. Vakantie of festival foto’s zijn niet zo’n goed idee. Voor een goede profielfoto adviseren wij professionele foto van hoge kwaliteit en een lachen werkt vaak in je voordeel en maakt je benaderbaar.

4. Een korte maar duidelijke intro

We raden het aan om een klein stukje over jezelf te schrijven. Schrijf hier over wat je het leukste vindt om te doen en waarom een opdrachtgever niet verder hoeft te zoeken naar een geschikte kandidaat. Omschrijf jouw goede eigenschappen en kwaliteiten. Hier kun je ook vertellen welke opleiding je bijvoorbeeld doet. Maak er niet een heel levensverhaal maar promoot je eigen kwaliteiten kort en krachtig. 

5. Jouw andere profielen

Een opdrachtgever kan jouw naam ook opzoeken in Google. Jouw profielen op Social Media als Facebook, Instagram en LinkedIn zouden dus ook door potentiële opdrachtgevers bezocht kunnen worden. Je doet er verstandig aan om ook hier rekening mee te houden. Je kunt hier ook aangeven dat je via het Jobner platform werkt, zo weet de opdrachtgever zeker dat hij de juiste persoon voor zich heeft.

6. Zorg voor goede beoordelingen 

Na iedere job geven de opdrachtgever en jij elkaar een beoordeling aan de hand van sterren (ratings) en eventueel een stukje tekst (review). Hoe beter jouw beoordelingen, hoe beter jouw profiel. Dit maakt de kans veel groter dat jij wordt uitgekozen voor volgende jobs. Daarnaast vergroot dit ook de kans dat je wordt toegevoegd aan de favorieten pool van de opdrachtgever waardoor je direct een melding krijgt als ze een nieuwe job toevoegen in de app.  

Tot slot, kom altijd op tijd! Als je te laat bent, heb je meteen een slechte indruk gemaakt. Bereid je vooraf goed voor, bereken je reistijd en hou rekening met files of vertraging. 3 uur voordat iedere job begint, ontvang je een push bericht over de shift waarop jij staat ingeland. Mocht je het toch niet halen om op tijd te zijn, neem dan direct telefonisch contact op met je opdrachtgever. Krijg je niemand aan de lijn? Gebruik dan de chat in de app. 

Klaar om aan de slag te gaan met jouw profiel? Open de app en maak jouw Jobner profiel compleet. Werk je nog niet via Jobner? Download dan hier de app en plan een kennismakingsgesprek. Voor vragen kun je een appje sturen naar 085 00 43 220.