Banner voor de blog omtrent personeelstekort en hoe Jobner hiervoor een oplossing biedt.

Beeld je dit in: Minder administratie, lagere kosten, geen lange termijn verplichtingen, maar wel altijd je planning rond. Het klinkt bijna te goed om waar te zijn. Toch kan het! Hoe? Door gebruik te maken van online gig platformen als Jobner. In deze blog vertellen we je alles over hoe jij binnen no-time de gaten in je planning vult en gedag zegt tegen jouw personeelstekort. Lees verder…

Zeg gedag tegen jouw personeelstekort

Jobners zijn actief als freelancer en dus dé perfecte uitkomst om het personeelstekort binnen jouw bedrijf te verhelpen. We zien ook dat steeds meer jongeren de flexibiliteit en vrijheid die komt kijken bij het freelancen verkiezen boven de “zekerheid” van loondienst. Jongeren gaan dus niet meer in dienst bij een bedrijf maar “scoren” (eenmalige) jobs via online gig platformen als Jobner.

Waarom? Op deze manier kunnen ze zelf bepalen waar, wanneer en hoeveel ze werken. Door voor verschillende opdrachtgevers in diverse branches te werken doen ze onwijs veel werkervaring op. Het begin van een mooie professionele carrière dus.

Hier liggen kansen voor jou als bedrijf! We begrijpen de gedachte dat je liever een vast team hebt staan waarop je kunt bouwen. Maar wie zegt dat je niet kunt bouwen op flexibele krachten? Via online gig platformen kun je namelijk een eigen flexpool opbouwen met flexibele krachten die JIJ bij jouw business vindt passen. Krachten die een perfecte aanvulling zijn op jouw vaste team. Klinkt toch wel interessant hè?

Afbeelding waarop te zien is hoe opdrachtgevers het freelance profiel kunnen inzien binnen hun persoonlijke dashboard.

Online gig platformen

We hebben het nu al een paar keer benoemd, maar wat is een online gig platform nou eigenlijk? Je kunt het eigenlijk zien als een soort van marktplaats waar vraag en aanbod van flexibele arbeid samenkomt. Aan de ene kant heb je bedrijven – ook wel opdrachtgevers genoemd – die op zoek zijn naar flexibel personeel. Aan de andere kant staan “werkzoekenden” – freelancers – die op zoek zijn naar flexibele jobs.

Hoe werkt het?

Als opdrachtgever kun je via een gepersonaliseerd dashboard eenvoudige losse diensten/shifts uitzetten. Je plaatst als het ware mini vacatures voor (vaak) specifieke werkzaamheden op vooraf geselecteerde data. Jobners kunnen via een app alle openstaande jobs in zien en hierop reageren als ze interesse hebben. De opdrachtgever bepaalt vervolgens of de Jobner geaccepteerd (“ingehuurd”) wordt voor de job. Je bent dus volledig in controle over dit proces.

Aan het eind van de shift kunnen Jobners via de app hun gewerkte uren indienen. Deze dienen goedgekeurd te worden door de opdrachtgever waarna wij – Jobner – ervoor zorgt dat de juiste facturen gegenereerd en verzonden worden. Maakt de administratie net wat makkelijker. 😉

Beide partijen kunnen op ieder gewenst moment contact met elkaar opnemen via de chatfunctie. Ook nog na de gewerkte shift. Is de opdrachtgever tevreden over de geleverde diensten van de Jobner? Dan kunnen ze deze persoon toevoegen aan hun favorieten pool. Daarover lees je hier meer.

Manage like a boss

Dus, kamp jij ook regelmatig met een personeelstekort? Dan kunnen wij je helpen! Ons netwerk met aangesloten freelancers groeit en ze zijn van alle markten thuis. De Jobners zijn flexibel inzetbaar voor diverse klussen in de horeca, retail, logistiek, klantenservice, promotie… noem maar op! Kon jij je planning voorheen niet rond krijgen? Dan is dit dé oplossing.

Schrijf je gratis in via onze website of neem contact met ons op voor meer informatie. Je kunt ons bellen via 024 720 00 70.

Ben jij een freelancer en op zoek naar toffe jobs? Download dan hier de app. Binnen 2 minuten heb jij je account aangemaakt en kun je reageren op je eerste job(s).